De magische wereld van Woeste Willem

Het prentenboek Woeste Willem is het uitgangspunt voor de dansworkshop. Door te dansen komen boeken tot leven. Door te dansen komt Woeste Willem van het papier af. 

Traject:

  • Dansduet kijken (een 1-2tje in de speelzaal op school) met aansluitend een dansworkshop
  • De leerkracht leest het verhaal voor van Woeste Willem
  • Twee dansworkshops door een vakdocent van de Stilte
  • Voor de leerkrachten is er een lesbrief met dansopdrachten om met kinderen aan de slag te gaan. 

Kruip eens in de huid van…

Bij de ‘Kruip eens in de huid van…’ dansworkshop(s) gaan de kinderen in de huid kruipen van… Vanuit het thema ontdekken de kinderen de wereld om hen heen. Vreemdsoortige ontmoetingen leiden tot nieuwe dansavonturen. De onderwerpen worden in samenspraak met de school gekozen. 

‘Kruip eens in de huid van…’ kan uitgebreid worden met een 1-2tje. De kinderen wordt de mogelijkheid geboden om te kijken, te onderzoeken, vragen te stellen en de fysieke uitdaging van het duet te ervaren. Met het duet als inspiratiebron worden schoolbrede of klassikale thema's in dans vertaald. 

Traject:

  • Een dansduet op school met aansluitend een workshop gegeven door een vakdocent van de Stilte
  • Twee dansworkshops door een vakdocent van de Stilte

De magische wereld van het boek

In de workshop(s) ‘De magische wereld van het boek’ herbeleven de kinderen in dans de verhalen en thema's dit tot de verbeelding spreken. In de workshop krijgen ze de kans om een wending te geven aan de gedrukte werkelijkheid. 

Traject:

  • De leerkracht leest voor of vertelt het verhaal aan de kinderen
  • De vakdocent van de Stilte geeft drie dansworkshops vanuit van het gekozen boek (thema Kinderboekenweek)
  • Voor de leerkracht is er een lesbrief samengesteld waarop enkele suggesties staan voor vervolgactiviteiten

De magische wereld van Woeste Willem

Het prentenboek Woeste Willem is het uitgangspunt voor de dansworkshop. Door te dansen komen boeken tot leven. Door te dansen komt Woeste Willem van het papier af. 

Traject:

  • Dansduet kijken (een 1-2tje in de speelzaal op school) met aansluitend een dansworkshop
  • De leerkracht leest het verhaal voor van Woeste Willem
  • Twee dansworkshops door een vakdocent van de Stilte
  • Voor de leerkrachten is er een lesbrief met dansopdrachten om met kinderen aan de slag te gaan. 

Danser in de klas

Aanbod voor jaargroepen 5-6.

Een compleet pakket dat de deur opent naar de wereld van de dans. 

Traject:

  • Een vakdocent van de Stilte geeft een dansworkshop van als inleiding op de voorstelling (45 minuten).
  • Voorstellingsbezoek "Mankind" in theater de Stilte. (60 minuten)
  • Drie verwerkende dansworkshops door een vakdocent van de Stilte op school. (60 minuten per workshop)
  • Een bezoek van twee dansers uit de voorstelling in de klas, waarbij de kinderen de dansers het hemd van het lijf mogen vragen. (45 minuten)
  • Voor de leerkracht is er een lesbrief behorende bij de voorstelling

Kunst & Co

Aanbod voor jaargroepen 1-2.

We bieden drie verwerkende dansworkshops die aansluiten op een voorstellingsbezoek, museumbezoek, tentoonstellingsbezoek of andere culturele activiteit.

Wat beweegt ons om te bewegen

Aanbod voor jaargroepen 7-8.

Twee workshops, gegeven door een vakdocent van De Stilte, bieden de mogelijkheid om de achtergronden van moderne dans in een maatschappelijke en historische context te plaatsen. De kinderen onderzoeken de vraag: Wat beweegt jou en anderen om te bewegen?

Traject:

  • Een vakdocent van de Stilte geeft twee workshops van 60 minuten (die beide bestaan uit een theoretisch en praktisch deel)
  • Aan de hand van de lesbrief gaat de leerkracht aan de slag en leren de kinderen meer over de grondleggers van moderne dans.